News-img6

نگران بخش برق وزارت نیرو نیستیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه هم اندیشی با وزیر نیرو و معاونانش برق، آبد و تجدیدپذیرها مورد توجه قرار گرفت.

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره جلسه کمیسیون انرژی با رضا اردکانیان، وزیر نیرو و معاونانش گفت: معمولا عرف بر این است که هر وزیر جدیدی که روی کار می‌آید؛ جلسات مشترکی میان اعضای کمیسیون ها و مسئولان آن وزارتخانه در همه بخش‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این جلسات که نمونه آن دیروز با حضور وزیر نیرو و معاونانش در کمیسیون انرژی انجام گرفت؛ هم اندیشی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان درباره موضوع این جلسه گفت: ما در مواردی مانند آب، صنعت برق و تجدید پذیرها به عبارتی مسائل کلی حوزه برق و آب هم اندیشی صورت گرفت و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش‌های وزارت نیرو به زلزله کرمانشاه هم پرداخته شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه «گزارش هایی نیز در این جلسه قرائت شد»، تاکید کرد: پس از قرائت گزارش‌هایی از سوی وزارت نیرو، اعضای کمیسیون انرژی نیز نظرات خود را درباره آب و برق اعلام کردند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی درباره زلزله کرمانشاه در جلسه مذکور تشریح کرد: وزارت نیرو در گزارشاتش اعلام کرده که تا جای ممکن مشکل آب و برق مناطق زلزله زده حل شده است.

نگران بخش برق وزارت نیرو نیستیم

امیری خامکانی با اشاره به نگرانی هایی که برخی فعالان صنعت برق درباره تمرکز فعالیت های وزیر نیرو بر آب مطرح کردند، گفت: جای هیچ نگرانی نیست؛ در این جلسه از معاونت های مختلف وزارتخانه گزارش هایی ارائه شد که جای طرح چنین موضوعی را ایجاد نمی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: درهمه وزارتخانه‌ها شاید وزیر تخصص در یک بخش باشد اما این معاونت‌ها هستند که فعالیت می‌کنند و سایر بخش‌ها را توانمند می‌سازد. ممکن است این موضوع در جهاد کشاورزی هم به همین شکل است. البته خوب است که تخصص در یک بخش خاص باشد و گستره عمل وزارت خانه ها به شکل منطقی مشخص شود اما به هر حال در وزارت نیرو این نگرانی مطرح نیست.

مطالب اخیر